V netradičním příběhu jsou prostřednictvím dvou hlavních hrdinů do divadelního jazyka přetransformována témata jako úcta k rodičům, přirozená ochrana přírody, schopnost orientovat se v přírodě bez jakýchkoli technických vymožeností či úcta ke starším.
V jednotlivých částech známého pohádkového příběhu jsme vytvořili aktuální a svěže působící scénky ze života dvou sourozenců. Právě harmonický sourozenecký vztah, překonávající jakékoli nástrahy a překážky je jedním z ústředních témat naší pohádky.
Jazyková úroveň je svojí gramatickou a komunikační náročností nastavena tak, aby i nejmladší žáci úspěšně zdolali výzvu, kterou pohádka v anglicko-českém jazyku představuje a zažili používání anglického jazyka v atraktivní jevištní podobě. Jsme přesvědčeni, že hra v nich posílí sebejistotu a vytvoří pozitivní vztah ke studiu anglického jazyka.
S dostatečným časovým předstihem dodáváme vyučujícím pracovní materiály ve formě gramatických, lexikálních a poslechových cvičení, které ocení vyučující i žáci.
Cílem představení je atraktivní a hravou formou umožnit žákům zdokonalovat znalost cudzího jazyka, motivovat k dalšímu rozvíjení jazykových schopností u dětí, získat schopnost bezprostřední interakce a zároveň prožít jedinečný umělecký zážitek.
Vzhledem k tomu, že našim zkušeným hercům se velmi úspěšně daří publikum zaujmout a udržet pozornost až do konce, nedoporučujeme vybírat ročníky nebo jednotlivé žáky na základě jazykové zdatnosti, ale sepíše s ohledem na to, že jim chceme anglický jazyk přiblížit v atraktivní divadelní formě a pomoci jim překonat případné zábrany.
Příklady použité slovní zásoby: brother, sister, forest, meadow, mug, strawberry, tree, evening, light, moon, gingerbread, gingerbread house, roof, door, old witch, wind, hand, shed, sad, food, cake, finger, smart, stick (little piece of wood), thin, wood, fire, shovel, oven, idea.
Slovesa: find, walk, collect, get dark, get lost, look around, shine, break off, taste,show, close, catch, cook, feed, want, fatten, burn, sit, hold, push, scream, run.
Slovesné časy: present simple, present continuous
Pracovní materiály
Vypracované podle školních osnov ve formě gramatických, lexikálních a poslechových cvičení. Pomocí nich se žáci připraví na slovní zásobu a fráze, které je v představení čekají a dají se využít pro získání zpětné vazby a komunikaci ve vyučovacích hodinách po představení.
Dobrý den, dnes jsme byli s dětma na vašem představení John and Mary. Divadlo se nám moc líbilo. Děti jednoznačně zaujala pohybová dokonalost Mařenky a prodavače také. Příběh byl soudobý a hezky vymyšlená zápletka. Spoustu věcí ještě dotáhneme v hodině angličtiny. Taky se nám hodí měřítko 1:1 s pilou... zrovna bereme měřítka mapy. Tak Vám moc děkujeme. Těšíme se na příště!
Ivana Pattermanová, ZŠ Bohutín
Skvělé herecké výkony, žákům se představení líbilo.
ZŠ Humpolec
Divadlo se dětem moc líbilo a já jsem byla nadšená. Herci byli úžasní, výborně vyslovovali, moderní zpracování, vtipné… Moc děkujeme. Budeme se těšit na další představení.
Mgr. Jana Balcárková, ZŠ a MŠ Rovensko
Réžie: Tomáš Hudcovič
Kostýmy: Katarína Hajduková
Výprava: Von Dubravay
Dramaturgia: Michaela Hriňová
Hudba: Róbert Mankovecký
Jazyková úprava: Andrej Agricola
Obsazení: Milan Oravec/Lukáš Krejči/Karel Vondrášek, Johnny Horák/Nikolas Nazaraga/Karel Vondrášek, Dana Jaceková/Hana Jagošová/Elena Trčková
Ing. Lenka Čačková
576 130 321
lenka@divadelnicentrum.cz